När kontaktar man dig?
Hyresgästerna kontaktar mig när de har frågor om hur något fungerar i deras lokal eller hur något ska skötas, eller med följdfrågor på något jag har informerat om exempelvis en kommande service eller driftstörning.
Det är skönt att kunna säga att all information kring hyresgästens lokal finns samlat på vår hemsida så att de smidigt kan komma åt det själva, men det är inte alla som kommer ihåg det i stundens hetta.
Vilka är de vanligaste frågorna du får från Citygates hyresgäster?
Den handlar nog om klimatet vilket naturligt är väldigt viktigt för våra hyresgäster och således oss och något vi följer upp noggrant.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa är att träffa våra hyresgäster och självklart höra att de trivs i sina lokaler. Att se och höra att de trivs så bra i huset som många har kämpat väldigt länge för att färdigställa är fantastiskt, man inser att det blev så bra som vi hoppades på innan!
Likväl är det kul att få hjälpa en hyresgäst som flyttat in och insett att ”nja det där blev inte så bra, här kan vi göra en bättre och får vi tänka om” med en ny lösning för att optimera deras verksamhet och arbetsvardag.
Sedan är det nästan ett måste att ta en sväng i huset på lunchen och känna pulsen i entréplan där både våra hyresgäster och besökare samlas i vår fantastiska restaurang.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
Man vet aldrig riktigt vad som väntar en när man kommer till jobbet men typiskt sett börjar jag dagen vid datorn och går igenom mina mail.
Dagarna brukar fyllas av allt från möten med kollegor där vi exempelvis planerar kundaktiviteter för året eller uppföljning av data kring huset såsom energiförbrukning till möten med hyresgäster eller leverantörer och serviceoperatörer i huset.
Vad är ditt bästa minne från Citygate hittills?
Så svårt att välja bland alla fina minnen, men om jag ska nämna något är det när vi hade byggt om omklädningsrummen från att vara ett ganska avskalat utrymme till att bygga nya möbler för avhängning och handdukar och därigenom kunna erbjuda handduksservice till hyresgästerna. Det har verkligen blivit uppskattat, och bra att vi själva insåg att detta kunde vi gjort bättre och sen snabbt tänka om och göra det så här bra! Jag blir glad varje gång jag kliver in i omklädningsrummet och möts av glada människor som gör sig redo för att starta arbetsdagen
Hur ser du på kontorets roll i framtiden?
Idag ser vi en efterfrågan på kontor som erbjuder något extra för att medarbetare ska vilja åka in till jobbet, trots många teamsmöten, och som förenklar livspusslet. I Citygate har vi exempelvis omklädningsrum med duschmöjligheter för den som vill cykla till kontoret eller vill ta en löptur på lunchen och på så sätt få sin träning gjord. Vi har vårt gym som Omnia driver. Och med hjälp av Compass Group, som driver lunchrestaurangen i huset, kan våra hyresgäster enkelt arrangera AW:s och andra sociala tillställningar som gör kontoret till en härlig plats att vara på. Servicefunktionerna betyder mycket.