2024.06.17
För Tobias som arbetar som Key account manager på Zumtobel Group, en av Europas största belysningsleverantörer inom offentliga miljöer, var läget, flexibiliteten och den höga servicen viktiga faktorer till varför han med sina tre kollegor valde Citygate Ateliér co-working till sitt nya kontor.
Hej Tobias, berätta om Zumtobel!
Zumtobel Group är en av Europas största belysningsleverantörer inom offentliga miljöer. Vi levererar helhetslösningar av belysning till ex skolor, muséer, kontor samt i urbana miljöer. Vårt huvudsäte är i Österrike medan vi i Sverige har tre kontor. På Göteborgskontoret är vi en säljorganisation på fyra stycken som sedan i april 2024 sitter här i Citygate.
Varför valde ni Citygate?
Framförallt för att det är optimalt geografiskt placerat. Det finns en anledning till att brandkåren sitter här i Gårda. Det är väldigt lätt att ta sig ut åt alla riktningar i stan, vilket är viktigt för oss som är ute och träffar kund var och varannan dag. Vi åker ofta bil ut till kund med prover av armaturer och då är det smidigt att sitta här i Citygate där det både finns bilgarage och att man lätt kommer ut på vägen. Så läget var helt klart viktigt för oss.
Vad fick er att välja Citygate framför andra kontor i Gårda?
Vi gillade att det fanns en lösning för oss med lite mindre personalstyrka. Här fanns bra storlek på rum och en flexibilitet som passade oss bra då vi sällan är alla fyra på plats samtidigt. Här kan vi fortfarande få socialt utbyte i co-workingen även de dagar vi är färre på kontoret. Vi gillade också de fina lokalerna och den goda servicen i huset. Allt ifrån frukostmackor och gym till afterworks.
Varför co-working och inte ett ”vanligt” kontor?
Jag tror på att man har mycket utbyte av att träffa människor från olika branscher med olika erfarenheter. Här på co-workingen arbetar människor i helt skilda verksamheter, och det tror jag är ett vinnande koncept. Genom att träffa andra och dela erfarenheter med varandra kan man komma fram till bra lösningar på ens utmaningar. Det tror jag alla vinner på. Och inte minst för den sociala biten. Det är trevligt att träffa andra de dagar man är själv på kontoret.
Vad har varit bäst hittills sedan ni flyttade hit?
Jag har försökt nyttja alla delar av det här huset. Det känns väldigt förmånligt att ha access till gymmet som håller väldigt hög standard. Jag uppskattar också det goda kaffet och frukostmackorna. Vi trivs också väldigt bra i de fina lokalerna, med fint ljusinsläpp och möjlighet till utblick. Jag som är mycket ute hos kund känner att det här är en väldigt bra bas att utgå från och som jag gärna vill landa vid.
Vad är ditt tips till andra företag som söker kontor och är nyfikna på Citygate Ateliér?
Att Citygate har ett väldigt bra läge. Det är lätt att ta sig ut i alla riktningar av stan. Det är fina lokaler och trevlig stämning. Citygate har allt ett modernt kontor ska ha. Allt ifrån cykelhotell med reparationsmöjligheter, gym och friskvårdsföreläsningar. Här finns också en bra lunchrestaurang och frukostmackor som serveras varje dag. Det finns så många fördelar.
På vilket sätt känner ni att Citygate skapar förutsättningar för er att utvecklas?
Vi är ju en säljorganisation som ibland har events och den typ av tillställningar vilket vi har goda möjligheter att ha här i huset. Vi kan med hjälp av lunchrestaurangen anordna catering och har tillgång till lokaler att hyra i huset för upp till 100 personer. Så det kommer vi säkert nyttja framöver.